StroMa Expo 2016 – Истинското шоу за строителна техника

 

От 14 до 16 септември на кариера Балша се проведе второто издание на демонстрационното изложение StroMa Expo, в което взеха участие повечето български вносители на земекопни, пътностроителни и кариерни машини. Техниката бе представена в действие по изключително атрактивен начин на обособени демонстрационни площи чрез професионални оператори, а всеки посетител можеше да изпробва желаната от него машина

StroMa Expo 2016 бе открито официално от Светослав Глосов, председател на Камарата на строителите в България. Събитието за втори път събра на едно място тези, които предлагат специализирана техника в областта на строителството, добива на инертни материали и минната индустрия, продукти и услуги, свързани с нея, както и онези, които са потребители на такава техника и услуги. Трябва да се отбележи, че на StroMa Expo 2016 имаше много повече машини и изложители, отколкото на първото издание. Това се отнася и за фирмите участници, предлагащи камиони, полуремаркета, агрегати, компоненти, резервни части и консумативи (филтри, масла и т.н.), на които определено си заслужаваше да се обърне внимание.

В края на изложението Крум Дончев, четирикратен шампион на рали “България”, изтегли името на печелившия посетител – Атанас Александров от Лафарж Холсим, който получи като награда ударо- и водоустойчив мобилен телефон, предоставен от фирма Мобилвил.

Видео

Tumb_news

Ето и най-интересното от участието на изложителите:

ЕКШЪН НА КОЛЕЛА И ВЕРИГИ

Геотрейдинг

През последните няколко години компанията започна стратегически партньорства с големи производители на строителни машини като LiuGong и Dynapac (част от Atlas Copco), както и по-специализирани като Lännen. Ето защо може да се каже, че Геотрейдинг е един от сравнително новите играчи на българския пазар на строителна техника, който активно се бори заемане на по-добра пазарна позиция и по-голяма популярност сред българските строителни фирми. Това бе и основната цел на дружеството като участник и на първото, и на второто издание на StroMa Expo 2016 – да покаже на клиентите, че Геотрейдинг може да им бъде полезен, като им предложи професионални решения от гамата си машини и други продукти като гуми, масла, лагери и т.н.

От друга страна Геотрейдинг постави акцент и на предлаганата от нея техника. Машините на китайския производител LiuGong са познати отдавна на българския пазар и според Геотрейдинг българските клиенти ги оценяват като подходящи за работа в нашите условия. От дружеството много се надяват висока оценка да получат и новите поколения строителни машини от LiuGong, особено челните товарачи от серия Н и верижните багери от серия Е, които можеха да се видят в действие чрез атрактивни демонстрации и да се изпробват по време на изложението.

Пътностроителните машини Dynapac от друга страна са традиционно добре познати у нас и в случая Геотрейдинг набляга на разпознаваемостта си като дилър и сервизен партньор. Сред експонатите впечатление направи фрезата за асфалт Dynapac PL500, която е пример за сериозното развитие на шведската марка в това продуктово направление.

От своя страна многофункционалната машина от финланския производител Lännen също бе атрактивно представена на демонстрационната площ. Тя е отлично решение за новите проекти в България, свързани с рехабилитация на железопътната мрежа.

Евромаркет Кънстракшън

Компанията се представи с внушителен брой експонати от марките Komatsu, Manitou, Hidromek, Gehl, Sandvik Rammer и Xcentric Ripper. Една от основните теми на щанда на дружеството бе хибридната технология за верижни багери. От Евромаркет Кънстракшън се похвалиха с големите си успехи с 23-тонния хибриден верижен багер Komatsu HB215LC-2 през последната една година и заявиха, че очакват също толкова големи успехи с новия 36-тонен хибриден модел HB365LC-3, който тепърва навлиза на пазара у нас. Благодарение на електрическата хибридна технология, клиентите в България постигат изключителни икономии на дизелово гориво – това се потвърждава от данни на телематичната система Komtrax, която дава детайлен анализ на работата на багера, в т.ч. разход на гориво, натоварване на машината, работа на празен ход, използване на различните работни режими и др. Впечатление прави, че най-добрите резултати в разхода на гориво при хибридния багер Komatsu HB215LC-2 се постигат, когато операторът винаги съобразява естеството на работа и включва подходящия работен режим. Така се постигат дори рекордни икономии на гориво за верижен багер с работна маса от 23 т.

На демонстрационната площадка вниманието привличаха двата 36-тонни верижни багери PC360NLC-10, един от които с хидравличен рипер Xcentric Ripper XR40. Компания им правеше булдозер Komatsu D155AX-7 (работна маса 39,7 т, мощност 360 к.с.), също много подходящ за работа в кариера. На преден план бяха показани и челните товарачи Komatsu WA320-5 (15 т) и WA430-6 (20 т).

Елтрак България

Официалният представител на Caterpillar се представи отново атрактивно на второто издание на изложението. Демонстрациите на машини отново бяха проведени според определен сценарий (изграждане на път), представящ нагледно техните преимущества, вложените в тях нови технологии и добри практики за ефективна работа с тях, в т.ч. спестяване на гориво. На демонстрационната площ техниката бе основно от парка за отдаване под наем на Елтрак България. С това дружеството искаше да покаже, че в трудни времена, когато не е лесно да се инвестира в съвсем нови машини, всички нови технологии от последната година, в т.ч. представени на bauma 2016, могат да бъдат ползвани на съвсем достъпни цени.

Освен нова техника дружествотото отдава под наем и сертифицирани употребявани машини с показания на моточасовника от 50 до 5000 моточаса и със заводска гаранция от Caterpillar. Важно е да се отбележи, че Елтрак България отдава под наем и много тежки машини, дори 52-тонни верижни багери. Наетите машини се ползват с опция за покупка в края на наемния период, като от цената се приспада определена част от наемните вноски.

Сред модерните технологии, представени от фирмата, бе AccuGrade за автоматизирано управление на булдозера Cat D6N, MDP за измерване уплътняването на повърхността чрез съпротивлението при търкаляне на барабана на еднобандажен валяк Cat CS54B, управление на челен товарач Cat 966K само с джойстици – без кормило, верижен багер Cat 336F L XE с хибридно задвижване и система Grade Control, насочваща оператора чрез графика на монитора за най-ефективно копаене според предварително зададена дълбочина и наклон на дъното на изкопа.

Зет и Ем Прайвит Ко.

На демонстрационната площ на дружеството, в центъра на вниманието, бяха представени в действие два верижни багера Hitachi от новото поколение Zaxis-6 на японския производител: 22,4-тонния ZX210LCN-6 и 36-тонния ZX350LC-6. Професионалните оператори направиха зашеметяващо шоу с двете машини, които изпълняваха атрактивно работни операции, демонстриращи нагледно бързината, мощта, маневреността и производителността на багерите от новата генерация.

От Зет и Ем Прайвит Ко. обърнаха внимание на най-съвременните технологии, вложени в ZX210LCN-6 и ZX350LC-6, за постигане на висока производителност и в същото време на икономичност при работа, в т.ч. съобразяване с емисионните изисквания за дизеловите двигатели по Етап IV чрез използване на селективна каталитична редукция (SCR) с AdBlue и дизелов окислителен катализатор (DOC), както и високотехнологичните хидравлични системи, използващи по три помпи и управляващи разпределители. Акцент бе поставен върху здравината на машините, особено на работните органи – стрела и рамо, както и на компонентите на рамата и ходовата част. Новите багери се отличават също с високо ниво на сервизопригодност, благодарение на групирането на точките за инспекция и обслужване и лесния достъп до тях.

Вниманието на посетителите привлякоха също представените статично колесен багер Hitachi ZX170-5B (работна маса 18 т) – отлично решение за пътното строителство и ремонти, минибагерът ZX38U-5 (4,1 т) – за високопроизводително изпълнение на изкопи за полагане на подземни комуникации, както и два челни товарача – ZW250-5B (21 т) и ZW310-5B (25 т) и конусна трошачка ThyssenKrupp, модел Kubria FM 90, подходящи за високоефективна работа в кариери.

Инжконсулт

Основен акцент в представянето на Инжконсулт по време на StroMa Expo 2016 бе сътрудничеството с китайската компания Shantui – един от най-големите производители на булдозери в света. На демонстрационната си площ дружеството съответно привличаше вниманието на посетителите не само с традиционната си марка машини XCMG, но и с 17-тонен булдозер Shantui SD16-3. Това е един от най-популярните модели, продавани в България, заедно с 23,5-тонния SD22, демонстриран м.г. на първото издание на изложението.

Друг главен акцент в представянето на Инжконсулт бe оборудването от полската марка Hydrog. Тя е известна най-вече с три вида машини: банкетополагаща, за ремонт на асфалтови настилки тип Patcher и за фугиране на пукнатини по такива повърхности. Банкетополагащата машина Hydrog се прикача към стрелата на челен товарач (с маса над 10 т) вместо кофата и с тази конфигурация успешно може да се полага не само фракция инертни материали, но и бетон, горещ асфалт и др. Тази технология е отлична алтернатива на изграждането на пътни банкети с автогрейдер, за което се изисква насипване на материала от самосвал на равни интервали и много опитен грейдерист, който да направи банкета. А и по този начин се получава замърсяване на пътната настилка. Банкетополагащата машина Hydrog разполага с метачно устройство и след нейното минаване се получава директно финалния резултат.

Очаквано от познатата китайска марка XCMG бе изложен 22-тонен челен товарач LW640G с 4-кубикова кофа, който е подходящ за работа в кариери и в същото време показва развитието в гамата на китайския производител.

Мегатрон

Компанията се представи мащабно с голям брой земекопни машини от марките Bobcat и Doosan. На демонстрационната площ верижен минитоварач Bobcat Т650 представи огромните възможности за оборудване на машините с най-различен прикачен инвентар – в случая бяха демонстрирани ротационен каналокопател и грейдер, в т.ч. с дистанционно управление на машината. При марката Doosan очаквано големият акцент падна върху демонстрацията на дъмпера DA30-5 с полезен товар 28 т. Възможностите на машината бяха показани нагледно от Адриан Виницки, продуктов мениджър за дъмперите за Европа в Doosan Infracore, в т.ч. безпроблемно изкачване на стръмен склон с над 40° наклон под товар и съответно спускане, без използване на спирачките, при което в действие влиза мощният ретардер на машината.

Едно от техническите решения, които отличава дъмперите Doosan, е задният тандемен мост. Благодарение на него се осигурява отлично сцепление на колелата с пресечения терен, постоянно натоварване на мостовете и стабилност. Конструкцията на машината е така предвидена, че по-голямата част от масата се разпределя към предния мост, което дава голямо предимство при изкачване на много стръмни участъци. Уникална е шарнирната връзка между двете части на рамата, като въртящият се венец е монтиран към предната, а не към задната част – това осигурява равномерно разпределение на масите към предните ляво и дясно колело в завой и съответната висока стабилност при преминаване на тежи терени.

Дъмперите на Doosan се отличават с много практична система за безопасност, която се активира при разтоварване – издигането на коша се забавя, когато материалът започне да се изсипва. Системата действа при всякакъв наклон на терена и предпазва самосвала от преобръщане.

Сигма България

Компанията се представи на StroMa Expo 2016 с два верижни багера. Единият бе 25-тонният Volvo EC220E NL. Тази машина е свързана с европейска акция на Volvo CE, акцентираща на много ниския разход на гориво на този багер, съизмерима и дори по-ниска от тази на хибридните багери според шведския производител. Икономичността си Volvo EC220E NL постига не чрез хибридна система, а чрез електронна система за управление на хидравличните помпи (не на дизеловия двигател), като подобрява работните параметри на хидравликата и намалява хидравличните загуби. Тази система се реализира при подходящото използване на икономичния режим ЕСО, въведен при всички багери от серия Е.

Верижният багер Volvo EC220E NL се отличава с много добра сервизопригодност – основните точки за инспекция и сервизиране са групирани и към тях има лесен достъп от нивото на земята. В кабината са създадени всички условия за комфортна и високопроизводителна работа на оператора. Например дисплеят на монитора е увеличен и с менютата се работи по-интуитивно.

Сигма България представи също 3,5-тонния минибагер Volvo EC35C. Той предлага една от най-големите дълбочини на копаене в своя клас. Хидравличната система разчита на аксиално-бутална помпа, осигуряваща висока прецизност и скорост на изпълнение на работните движения. Кабината предлага високо ниво на комфорт, съизмеримо с това на големите машини, в т.ч. голямо пространство, климатична система, LCD дисплей.

На щанда на дружеството бе показан и макет на дизелов двигател Volvo D6J със система за третиране на изгорелите газове съобразно Етап IV на ЕС. Макетът бе много удобен за разясняване на посетителите как функционира тази система и какви са нейните предимства.

Стротех инженеринг

Фирмата е официален представител на строителните машини Hyundai за България от 1 август 2015 г. и съвсем естествено един от важните акценти в нейното представяне бяха машините на корейския производител. На StroMa Expo 2016 бяха показани съвсем новите модели 30,2-тонен верижен багер Hyundai HX300 L и 15,1-тонен челен товарач Hyundai HL955, които дебютираха пет месеца по-рано на световното изложение bauma 2016. Едно от важните им предимства според Стротех инженеринг е, че не се използва DPF за третиране на изгорелите газове на двигателя.

От друга страна Стротех инженеринг показа нагледно как се развива фирмата в продуктово отношение с още няколко силни марки: Kramer, Keestrack, Weber и MST. Дружеството бе единственият изложител, който демонстрира в реални работни условия пресевна инсталация – в случая скалпиращо сито Keestrack Frontier, което бе зареждано със смесен материал от верижния багер Hyundai HX300 L. Съответно към тези две машини имаше най-голям посетителски интерес.

Вниманието на посетителите привлякоха и багер-товарачите MST от моделите M642 и M644. От Стротех инженеринг отчетоха засилен интерес към тези машини както от началото на годината на пазара като цяло, така и по време на StroMa Expo 2016. Компактният челен товарач Kramer 5035 на свой ред заинтересува представители на фирмите от пътното строителство и ремонти. Представените на щанда виброплочи, трамбовки и др. от водещата немска марка Weber също се радваха на засилен интерес, както от страна на клиенти, които се интересуват от следпродажбено обслужване, така и от такива с намерение за покупки.

Тайтън Машинъри България

Големият акцент в представянето на Тайтън Машинъри България по време на StroMa Expo 2016 бе новата серия D верижни багери, която се показва на изложение за първи път у нас. Тя бе демонстрирана чрез 21-тонния багер Case CX210D и предлага редица подобрения спрямо предходното поколение машини. От фирмата обясниха, че всички верижни багери от 7,5 т нагоре се произвеждат в Япония от Sumitomo. През тази година в завода на Case CE в Сан Мауро, Италия започва производството на най-популярните класове верижни багери в Европа – 25 т и 30 т.

Важна за участието на фирмата бе и компактната техника – челни минитоварачи (колесни и верижни) и минибагери Case. От дружеството споделиха, че имат сериозни пазарни успехи в този сегмент, благодарение на високото качество и предлаганите добри цени. От челните минитоварачи бе изложен 3,5-тонният Case SR210 с електро-хидравлично управление. За отбелязване е, че всички челни минитоварачи Case се произвеждат в САЩ. От своя страна 3,9-тонният CX39B е представител на минибагерите Case, които се отличава с влагането на три хидравлични помпи (едната се използва само за въртенето на купола с надстройката). Това осигурява изобилие от бързина и мощност при работа.

Вниманието на посетителите привлякоха също 14,2-тонният челен товарач Case 721F, класическият и в същото време модерен багер-товарач Case 580ST и 17-тонният колесен багер Case WX148. Дружеството предлага отскоро много облекчени схеми за финансиране покупката на техника.

Както вече съобщихме, Тайтън Машинъри България стана изцяло собственост на американската компания Titan Machinery Inc., а новият мениджър Продажби строителна техника е Юлиан Хаджидризов.

ЕСБ-София

Очаквано дружеството се представи на своя щанд с булдозер Dressta TD 20 R с работна маса 24 т и мощност 275 к.с., като от ЕСБ-София акцентираха на лесното управление и сервизиране на машината. Другият експонат бе 22-тонният челен товарач Venieri VF 18.63. Тази машина притежава всички качества, за да удовлетвори и най-претенциозните изисквания на клиентите, заявяват от ЕСБ-София. Моделът се отличава с нисък разход на гориво и хидростатичната трансмисия. Оборудван е с усилени предни и задни мостове и диференциал с ограничено приплъзване. Притежава високо ниво на баланс и стабилност, благодарение на равномерното разпределение на масата – 40% на предния и 60% на задния мост. А разпределението при максимално натоварване е 60% на предния и 40% на задния мост. Кабината е просторна, удобна и сертифицирана за ROPS/FOPS. Шестцилиндровият дизелов двигател доставя максимална мощност от 225 к.с.

Освен стандартната кофа моделът може да бъде оборудван и с кофа 4 в 1 и палетни вилици, но може да работи и с други прикачни приспособления като фреза за асфалт, четка за метене, роторен снегорин, гребло за почистване на сняг и други.

ВИП Логистик

Фирмата има широк спектър на дейност, като взе участие на StroMa Expo 2016 с информационни материали за предлаганите от нея мобилни трошачни и пресевни машини и предоставяни услуги. ВИП Логистик е официален представител на австрийския производител dsb innocrush, в чиято гама влизат три модела мобилни челюстни трошачки и четири модела мобилни роторни трошачки, познати на българския пазар. Дружеството е официален представител и на немския производител на мобилна и полумобилна трошачна и пресевна техника CityEquip, както и на известната марка мобилни пресевни и трошачни инсталации McCloskey International.

За да удовлетвори напълно потребностите на своите клиенти, ВИП Логистик предлага също мобилен сервиз на техниката, отдаване на машини под наем, доставка на употребявани машини. Освен това разполага със собствен автопарк за извършване на международен транспорт и извънгабаритен транспорт на строителни и други машини. В допълнение дружеството се занимава със сервиз на товарни автомобили, изработка на покривала, тенти, завеси и др.

ТРАНСПОРТНА ТЕХНИКА

Булавто

В динамично партньорство с багери Caterpillar новият партньор на Ford Trucks показа самосвали – най-силната засега част от гамата на турския производител. И четириосният 4142D (обща маса 41 т, кош 20 куб. м), и триосният 3542D (обща маса 35 т, 16 куб. м) са с кошове от стомана Hardox 450 с висока абразиво- и удороустойчивост, с едностранно разтоварване, единична кабина и двигател Ecotorq 12,7 л Евро-6 с мощност 420 к.с. Здравата рама от стомана с висока якост и шасито, създадени за работа в тежки условия, са съчетани с по 2 двигателни моста, механично окачване/листови ресори и барабанни спирачки. Моторната спирачка с мощност 340 кВт може да се допълни и с интардер (опция) с върхова мощност 600 кВт.

Вместо стандартната 16-степенна механична предавателна кутия ZF може да се поръча (опция) автоматичната ZF 12 TX 2210 RD Traxon. Силоотвеждащият механизъм (PTO) взима движение от предавателната кутия.

Цената е между най-убедителните аргументи на тези продукти, които идват с 3-годишна гаранция без ограничения в пробега или моточасовете. В края на изложението от Булавто съобщиха, че са продали трите демонстрационни самосвала и са получили поръчка за още 12.

 

Вилтон България

Четвъртият по големина европейски производител на прикачна техника и надстройки за товарни автомобили Wielton участва с две полуремаркета на тазгодишното издание на изложението StroMa Expo 2016. Полската марка, която тази година чества 20 години от основаването си, представи два експоната. Единият от тях беше самосвално полуремарке със стоманено шаси и ниска собствена маса и полукръгъл коничен кош с обем 28 куб. м от стомана Hardox. Първата му ос е повдигаема с автоматичен цикъл на работа. Показаното полуремарке бе с обем от 28 куб. м, но моделът се предлагат още и с обеми 26, 30 и 33 куб. м. Повдигащият цилиндър е от италианския производител с над 60-годишен опит в тази дейност – Binotto.

Вторият експонат бе тежковозно четириосно полуремарке Wielton NJ 4 R за транспортиране на строителна техника с повдигаема първа ос с автоматичен цикъл на работа, както и завиваща последна ос с обща маса с товар 58 тона. Гумите са Michelin, осите са SAF-Holland, а спирачната система Wabco.

 

Волво Груп България

Изложението бе отлична възможност за фирмата да покаже в действие FMX – своя специализиран автомобил за строителни работи. Четириосната машина (8х4), в случая с полска надстройка KH-Kipper, е отлично екипирана за работа в подобни условия: 13-литровият двигател с 460 к.с. и спирачка VEB+ е свързан с усилена 12+2 степенна предавателна кутия I-shift с охладител на маслото. Нейната работа управлява „строителен“ софтуер, допълнен и от софтуер за офроуд приложения. Налице е и една допълнителна предавка за много бавно, „пълзящо“ движение. С Volvo Dynamic Steering управлението на FMX е и прецизно, и леко. Двигателни са задните два моста с допустимо натоварване по 13 т, като вторият от тях се повдига, когато натоварването е малко и колелата му в това положение не се задвижват. Двигателните мостове са с редуктори в главините на колелата. Предвид тежките работни условия под картера има предпазна плоча, фаровете са с решетки, има и предпазител за пневматичното оборудване, монтирано на шасито, а предната броня е в изпълнение Heavy duty. Ксеноновите фарове са със система за почистване под високо налягане.

Скания България

В дните след официалната премиера на новата Scania българският дилър участва с 4 самосвала от досегашния модел. Той ще се произвежда още една година, а и новите модели, както винаги, стартират с влекачите и камионите за международен транспорт.

С кабини G и P, до един с икономичния 6-цилиндров 13-литров двигател с мощност 410 конски сили, с 4 моста (8х4), три от тях бяха с усилена конструкция (до 48 тона обща маса), а четвъртият отговаряше на наложилия се стандарт от 41 тона. На усилената конструкция съответстваха и по-големите кошове – Meiller 20 куб. м с правоъгълно сечение и 21-кубиков на KH-Kipper с полукръгло сечение. Другите два коша бяха Meiller 18 куб.м и KH-Kipper 16 куб. м с тристранно разтоварване.

Усилените самосвали са комплектувани с ретардер Scania, оптимизиран за строителни приложения и предоставящ спирачен момент до 4100 Нм. Особено ценно качество на това изпълнение е, че работи ефикасно при по-ниски скорости, около 2 пъти по-ниски от тези при камионите за международен транспорт.

Важна новост в представените машини бе роботизираната кутия Opticruise (в която превключванията вече се извършват с помощта на хидравлика, вместо със сгъстен въздух), снабдена със софтуер, разработен специално за експлоатация в строителството.

Повече подробности за транспортната техника на StroMa Expo 2016 четете в октомврийския брой на списание КАМИОНИ.

Агрегати, резервни части, консумативи и услуги

Аутомотив Текнолъджи Солушън

Официалният представител на водещата световна марка в технологиите и производството на трансмисии и окачвания, а също и в активната и пасивна безопасност на превозните средства ZF представи широка гама продукти за строителна и транспортна техника: трансмисии, кормилни системи, оси, модули и компоненти за тях, масла, филтри, консумативи и много други. Акцент на щанда на Аутомотив Текнолъджи Солушън бяха хидродинамичните трансмисии от серията WG и хидростатичните трансмисии от серията HL.

ZF произвежда агрегати и резервни части за широка гама от превозни средства: строителни и селскостопански машини, камиони, автобуси, леки и лекотоварни автомобили, воден транспорт, ветрогенератори и още много други. За всички тези продукти се използват маслата на ZF, които са съобразени със спецификата на всеки един агрегат с цел подобряване на работата, по-дълъг пробег и по-дълъг живот на всеки компонент в тях. Част от производителите на строителни и селскостопански машини, които монтират разработени и произведени от ZF агрегати в своите машини са: CNH, Doosan, Hitachi, Hyundai, John Deere, Liebherr, Astra, Terex, Komatsu, Volvo и FAUN.

Енергия Марваков

Основна дейност на фирмата е инженеринг и производството на стационарни и мобилни електроагрегати до 1 МВт. За по-мощните модели използва и моноблокове от други производители, но управлението е фирмено, за да бъде сервизирането по-лесно и бързо. В новата фабрика на фирмата има металообработване, електроотдел, бояджийски цех и произвежданите машини се сглобяват изцяло в нея. Сервизът е с 2 основни направления: ремонт на електрически агрегати, вкл. и от други производители, и ремонт на двигатели от разпространените марки. Фирмата е оторизиран вносител и сервиз на Hatz. От няколко години е партньор и на италианската Bimotor S.p.A., един от най-големите дилъри на FPT, който поддържа на склад 1800 двигателя.

Във фирмата са горди със създадения център, който следи телематично серийните машини от 20 кВА нагоре – състояние, работни режими и т.н., и позволява правенето на справки и статистика за аварии за изминали периоди. Тази система дава големи предимства от гледна точка на сервиз и превенция.

На изложението фирмата показа и конектори и разклонителни кутии за пренос на ток в тежки работни условия – прах, влажност, удари, взривозащитени изпълнения и др.

Интер Карс България

Фирмата, която за няколко години се наложи като първостепенен играч на пазара на части и консумативи, особено при леките автомобили, в първото си участие на изложението заложи на представянето на сериозна гама от:

  • Части по двигателите с вътрешно горене за пътно-строителна механизация;
  • Множество разновидности на двигателни, трансмисионни и хидравлични масла (Comma, Castrol, Orlen);
  • Филтри (Donaldson, Mann-Filter);
  • Греси и антифризи (продукти със собствени марки на Интер Карс);
  • Електрически инсталации;
  • Акумулатори.

Сериозно застъпена в дейността на Интер Карс са и горивните системи на Bosch. Друго направление е автосервизното оборудване, за което на кариерата бе загатнато с крикове и колички.

На пътностроителната и на селскостопанската техника у нас фирмата залага от около година и половина и очакванията са след около година да бъде пълноценен участник на тази ниша от пазара.

ИПО

При първото си участие на изложението българската фирма показа качествени решения и продукти, които предлага за индустрията и с които е позната:

  • Филтрите Fleetguard с приложение в машини за строителството и добивната промишленост;
  • Услугите на фирмения Bosch Diesel Center, предимно за машини за строителството и добивната промишленост;
  • Поддръжка, диагностика и ремонт на дизелови горивни системи Bosch и Delphi;
  • Двигатели Yanmar с малък работен обем;
  • Предавателни кутии Allison.

Ударението бе поставено върху представянето на двигателите Cummins, на които фирмата е официален дилър за България, на възможностите на оторизирания сервиз за тези двигатели, които се вграждат оригинално в голяма част от произвежданата строителна техника, както и на оригиналните резервни части за двигателите с тази марка. Друго важно направление,        също с марката Cummins, са генераторите Cummins Power Generation за аварийно или основно захранване. Периодичното пускане на изложения генератор привличаше посетители, на чиито разнообразни въпроси хората от екипа на ИПО отговаряха обстойно.

 

ЙОВ България

Фирмата, един от 27-те оторизирани сервиза в света на Dana Spicer Off-Highway, обслужва България, Сърбия, Румъния и Македония. Освен гаранционното и извънгаранционно сервизиране доставя и резервни части. Dana Spicer, лидер в производството на двигателни мостове и хидродинамични трансмисии, държи около 90% от пазара на предни двигателни мостове за машини за селското стопанство, строителството и добивната промишленост, както и над половината от пазара на хидродинамични трансмисии.

В тазгодишното участие на ЙОВ ударението бе върху сервиза. Представени бяха и нови компоненти, каквито се вграждат в последните поколения машини. Значителното разширяване на номенклатурата от резервни части е наложило да се работи върху поредното разширение на сервиза и склада, чието изграждане се предвижда да започне през идната година. След укрепването на търговската структура в офиса сега на ред е назначаването и на хора на междинно ниво в склада.

Мнението на партньорите, потвърдено и от оторизациите, които са дали, е, че качеството на сервиза е достатъчно високо, но във фирмата се тревожат от повишаването на средната възраст при механиците и операторите, и особено от липсата на структури, които да обучават млади хора за подобни дейности.

 

Мава Индустриал

На изложението StroMa Expo 2016 Мава Индустриал представи на своя щанд два от най-успешните си мобилни компресори – моделите M31 и M114 от серията Mobilair на Kaeser Kompressoren. Мобилните компресори Kaeser са лесни за транспортиране и управление, предлагат отлична гъвкавост за свързване с всички останали машини и, което е особено важно – те са изключително удобни за лесна и безпроблемна поддръжка. Серията Mobilair включва широка гама модели от най-компактните портативни мобилни компресори до огромни мобилни компресорни станции. По време на изложението посетителите имаха възможността да се уверят във възможностите и надеждността на представените модели, произведени с най-ново поколение немски икономични двигатели.

Мава Индустриал е официален представител на Kaeser Kompressoren за нашата страна. Над 17 години Мава Индустриал доставя на българската индустрия цялостни решения за компресиран въздух и опаковане – винтови, бутални и мобилни компресори, въздуходувки, вакуум помпи, резервоари за сгъстен въздух и свързаните с тях компоненти. Освен с продажбата на компресорно оборудване, Мава Индустриал се занимава и с пълен инженеринг на компресорни инсталации, тръбни разводки и всичко, което е свързано с въздуховоди и компресори.

 

СанРок

СанРок участва на StroMa Expo 2016 с широк кръг компоненти, резервни части и консумативи за строителна и кариерна техника. Сред тях на преден план бяха зъбите и облицовките за багерни кофи от марките Esco и BYG, сондажни инструменти (триролково длето, корони и др.) от Волгабурмаш и Mincon, хидравличен чук Italdem и шила за хидравлични чукове Thomas Turton.

Вниманието на посетителите привлякоха и компонентите за верижни ходови части за всякакви багери: тракове, звена за релсов път, ролки, ленивец и т.п., от Berco и други производители. Интересен продукт са веригите Pewag за монтаж върху колелата на машините, предпазващи гумите на тежката техника при работа в кариери и металургични производства. Много практични са винтовите системи за свързване на гумени транспортни ленти. Дружеството предлага и ленти за конвейери с марка Dunlop.

Важна част от гамата на СанРок са стоманените консумативи за трошачки и сита, в т.ч. чукове Esco и облицовки, произведени от СанРок от износоустойчиви стомани Quard.

На щанда на фирмата бяха показани фарове Nordic Lights за всякакъв вид тежка техника – това е един от най-новите продукти в гамата на фирмата. В богата палитра от консумативи влизат също филтри HiFi Filters.

 

Сожелиз България

Сожелиз България ЕООД финансира закупуването чрез финансов лизинг на нова и употребявана строителна, пътно-строителна, минна, кариерна, подемна, комунална, специализирана техника и др. Самоучастието в минималния случай е 10-15%, но като цяло зависи от състоянието на самия клиент. Срокът на лизинговия договор варира от 12 до 60 месеца.

Предимствата на Сожелиз България са в индивидуалния подход към клиента, атрактивните условия с възможност за гъвкави схеми, сезонни вноски, гратисни периоди и специални вноски. Възможен е и т.нар. обратен лизинг – изкупуване на налична клиентска машина и отдаването й на лизинг на същия клиент. Разглеждането на документите е напълно безплатно.

 

ССАБ България

На кариера Балша по време на тазгодишната StroMa Expo водещият производител на високоякостна стомана в света SSAB представи своята партньорска мрежа за услуги Hardox Wear Parts. Това е международна верига от производители на резервни износоустойчиви части от стомана Hardox, които са сертифицирани от SSAB. От Hardox се произвеждат облицовки за най-различни приложения, кофи за багери, контейнери, каросерии на камиони, самосвални кошове за тежкотоварни автомобили и много други. Чрез своята мрежа за дистрибуция SSAB може да достави на крайните производители всякакъв вид изделия от Hardox и други износоустойчиви продукти и услуги с добавена стойност.

По време на своето участие на изложението SSAB направи премиера на два нови свои продукта. Duroxite е изключително износоустойчив двуслоен материал, но неустойчив на удари, докато HiTemp e двуслойна стомана, устойчива на висока температура.

 

Тотал България

Както винаги, компанията е представена на най-големите и важни събития в бранша. Това участие потвърждава устойчивото й присъствие като доставчик на специализирани масла за сегмента на земекопната и минна техника, и й носи преки и индиректни ползи.

На клиентите се предлагат и двата варианта:

  • Oпростените решения на концепцията Concept TP Star, която свежда номенклатурата от 5 продукта до само два типа масла за всички приложения – Star Max FE като моторно, трансмисионно и хидравлично, и Star Trans за мостовете (вж. Строителна техника, бр. 6, 2015);
  • Конвенционалните решения, предпочитани от по-консервативните клиенти, които не бързат да се доверят на новото, а на доказалите се специализирани продукти, разработени например за прилагане в минното дело.

Решенията от втория тип включват масла за по-стари машини, както и за по-нова, енергопестяща техника, безпепелни масла. Има вероятност Тотал България не след дълго да предлага и качествена добавка AdBlue, тъй като тази добавка се използва в някои от новите модели земекопни машини за намаляване на азотните оксиди посредством технологията SCR.

 

Трейдекспрес-Л

Трейдекспрес-Л, официалният представител и вносител за територията на България на някои от водещите международни търговските марки, представи на StroMa Expo 2016 следните продукти:

– Оригинални италиански смазочни продукти IP Italiana Petroli: масла за тежко натоварени дизелови двигатели, в това число и такива с морско приложение, масла за двигатели на леки и лекотоварни автомобили, мотоциклети и малки двигатели, трансмисионни и хидродинамични масла, греси, антифризи, спирачна течност и пълната гама индустриални смазочни продукти, на които фирмата е изключителен представител и вносител;

– Филтриращи елементи Donaldson за шосейна и извъншосейна тежкотоварна, селскостопанска, строителна, минна и кариерна техника, индустриални компресори и генератори, както и хидравлични системи.

Посетителите на щанда на Трейдекспрес-Л по време на изложението на кариера Балша имаха възможност да се запознаят отблизо със смазочните продукти и филтриращи елементи, специално предназначени за минна, кариерна, земекопна и строителна техника.